مایکروسافت به جذب افراد بیشتر برای سرویس ایکس باکس گیم پس خود ادامه میدهد. مشترکین بازیهای ویدیویی این سرویس از 15 میلیون نفر در ماه سپتامبر به 18 میلیون نفر رسیده است.
ایکس باکس گیم پس سرویس اشتراکی است که به بیش از 100 بازی ایکس باکس با قیمت ماهانه 9.99 دلار ماهیانه امکان دسترسی میدهد.
مایکروسافت بیش از یک سال است که ایکس باکس گیم پس را عرضه کرده و مشخص است که این شرکت سرمایهگذاری زیادی برای آینده انجام داده است. سال گذشته عنوان Bungie Destiny 2 در این سرویس اشتراکی ظاهرشده و برای ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی، بازی Control نیز از طریق آن در دسترس است.
مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا گفته که ایکس باکس لایو بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. او همچنین اشاره کرده که انتشار ایکس باکس سری ایکس و اس همراه با میزان بالای فروش دستگاهها در ماه انتشار آن، بیشترین موفقیت در تاریخ فعالیت مایکروسافت در حوزه بازی بوده است.
به نظر میرسد مایکروسافت برای تقویت محتوای موجود در ایکس باکس گیم پس به خریدهای استودیویی متمرکز باشد؛ به طوری که خرید ZeniMax Media و شرکت مادر Fallout studio Bethesda Softworks معامله بزرگی است که موجب پیشرفت این سرویس در آینده خواهد شد.
مایکروسافت تبلیغات متنوعی برای جلب مشتری به سرویس گیم پس طراحی کرده است. در ماه اول خدمات خود را با قیمت 1 دلار ارائه داده و مشتریان ایکس باکس لایو گلد را ترغیب میکند تا به این سرویس با ویژگی جدید پخش بازی xCloud بپیوندند. اکنون مشترکین این سرویس میتوانند برای یک ماه دیزنی پلاس را با مزایایی به صورت رایگان دریافت کنند.
ایکس باکس گیم پس
گفته شده که اخیرا مایکروسافت قصد داشته هزینه ایکس باکس گلد را افزایش دهد که البته به سرعت تصمیم خود را تغییر داد.
این سرویس برای استریم بازی ها با استفاده از پردازش ابری توسعه داده شده توسط شرکت مایکروسافت مناسب است و با دستگاه های مختلف و از طریق اینترنت قابل دسترس هستند.