زمان عرضه سرویسهای پولی Quibi فرا رسیده و حالا به نظر میرسد که این سرویس استریم محتوای ویدئویی به یک استارت آپ شکسته خورده تبدیل شده است.
Quibi قرار بود تا 90 روز اشتراک رایگان به کاربران خود ارائه دهد و پس از آن محتوای خود را با قیمت ماهانه 5 تا 8 دلار بفروشد. اما حالا مشخص شده که بسیاری از کاربران پیش از پایان یافتن مدت زمان سه ماهه اقدام به لغو اشتراکهای خود کردهاند و عملاً این سرویس اشتراک زیادی به فروش نرسانده است.
Quibi تصمیم داشت تا با انتشار محتوای ویدیویی مناسب با تلفنهای هوشمند رقابتی سنگین را با سرویسهایی نظیر تیک تاک و حتی نتفلیکس راه بیاندازد. در این سرویس کاربران میتوانستند محتوای ویدیویی شامل فیلمها و سریالها را در مدت زمان 10 دقیقه تماشا کنند.
بررسیهای وبسایت Vulture حاکی از آن است که Quibi در مدت زمان سه ماه تنها 1.5 میلیون کاربر رایگان را به خود جذب کرده که نیمی از آنها هیچ پولی بابت تمدید اشتراک ندادهاند. پیشنهاد اجرای رایگان این سرویس برای مدت زمان سه ماه در 20 آوریل 2020 به پایان رسید و حالا در اولین روزهای ماه جولای درآمد زیادی نداشته است.
گزارشهای مالی وال استریت ژورنال البته اعلام کرده است که این سرویس در حال حاضر 750 میلیون دلار سرمایه را به خود اختصاص داده است که همین مسئله میتواند نقطه امیدی برای این سرویس به حساب آید. وال استریت ژورنال اعلام کرده که در صورت آمادگی Quibi برای انتشار تبلیغات، قطعاً میتواند همچنان به عنوان یک سرویس استریم محتوای ویدیویی فعالیت کند و امکانات ویژهای را به کاربران خود ارائه دهد.
این سرویس میتواند از طریق خرید درون برنامهای و گیفت کارت اپل یا گوگل پلی امکان اجرای ویدیوهای کوتاه را فراهم آورد.