اسپاتیفای سرمایه گذاری خود را روی پادکستها افزایش میدهد
سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای از حدود دو ماه پیش به طور جدی فرایند ارائه پادکستها در سرویس خود را افزایش داد و طی آن تعدادی از استارت آپ های مربوط به پخش پادکستها را تصاحب کرد و حالا این شرکت قرار است سرمایه گذاری خود را در زمینه ارائه پادکستها افزایش دهد.
بررسیهای اولیه نشان میدهد که اسپاتیفای به صورت ماهانه نزدیک به 217 میلیون شنونده فعال در سراسر دنیا دارد و به همین دلیل تلاش دارد تا با ارائه پادکستهای رایگان و پریمیوم در سرویس خود تعداد شنوندگان خود را در سراسر جهان افزایش دهد.
اسپاتیفای تصمیم دارد تا بازار پادکستها را با سرمایه گذاری بسیار زیاد و انبوه خود افزایش دهد. با وجود اینکه این سرویس در توسعه و عرضه امکان پخش موسیقیهای مختلف توانسته عملکرد موفقتری نسبت به شرکت اپل داشته باشد، اما مشخص شده است که این سرویس در زمینه پادکستها همچنان از اپل عقب مانده است و به همین خاطر تصمیم دارد تا سهم خود از شنوندگان به پادکست را افزایش دهد.
اپل پادکست به عنوان سرویس اصلی پخش پادکستهای شرکت اپل نزدیک به 60 درصد بازار این مدیوم رسانهای را در اختیار خود دارد و اسپاتیفای از این آمار به طور کامل ناراضی است. سرمایه داران این سرویس در حال فشار آوردن به توسعه دهندگان و مدیر آن یعنی دنیل ایک هستند تا از آن طریق میزان پخش پادکستها را در این سرویس افزایش دهند.
پادکست یکی از مدیومهای رسانهای جدید است که تعداد مخاطبین آن در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است و به همین دلیل اسپاتیفای تصمیم دارد تا با ارائه امکاناتی ویژه برای کاربران و پیشنهادهای خاص تمایل بیشتری از آنها را برای گوش کردن به پادکستها به کاربران ارائه دهد. بر این اساس برخی از شایعات در مورد تلاش اسپاتیفای برای خرید سرویسهای خاصتر نظیر استیچر نیز منتشر شده است.