اخیرا خبر انتشار بازیهای ویدیویی نتفلیکس غوغایی در صنعت بازی و میان رقبا به پا کرده، اما این شرکت هنوز زمان مشخصی برای انتشار بازیها اعلام نکرده است.
همزمان با انتشار اخبار در مورد ساخت بازیهای موبایلی نتفلیکس، این شرکت در نامهای به سهامداران خود نوشت که با مجموعه گستردهای از شرکتهایی مثل اپیک گیمز، یوتیوب، تیکتاک و غیره برای سرگرمی مصرفکنندگان در سراسر جهان رقابت میکنیم، ولی با گسترش هر چه سریعتر خدمات خود بیشتر در حال رقابت با خودمان هستیم.
در حالی که رقبای استریمینگ نتفلیکس همانند Prime Video و HBO Max متعلق به WarnerMedia برای تصاحب استودیوهای تولید محتوای اختصاصی تلاش میکنند، اما نتفلیکس با قرار دادن خدمات و سرمایه گذاری بر بازیها، به دنبال جلب هر گونه استودیوهای متفاوت است.
نتفلیکس در گزارش مالی سه ماهه دوم خود استراتژی استریمینگ خود را اطلاع به سهامداران این شرکت رسانده است. این شرکت گفته برای خرید استودیو قصد ندارد همانند رقبای خود حرکت کند و میخواهد بیشتر شبیه یک اپلیکیشن اجتماعی باشد تا سرویس استریمینگ، به همین دلیل خودش را رقیب اصلی خودش می داند.
لازم به ذکر است که هنوز جدول زمانی مشخصی برای انتشار بازیهای موبایلی نتفلیکس ارائه نشده، اما با وجود تلاش چند ساله مدیران این سرویس اعتقاد دارند که اکنون زمان مناسبی برای توسعه فعالیت جدید است.
Greg Peters مدیر ارشد محصول این شرکت گفته که بخش سرگرمی، مهمترین موضوعی است که از 20 سال پیش روی آن تمرکز کردهاند. آنها قصد دارند ابتدا بازیهای موبایلی را توسعه دهند، گرچه ممکن است فرمتهای دیگری هم در نظر گرفته شود. به گفته پیترز حتی میتوانند امیدوار باشند که بازیهای خلق شده را در قالب فیلم و سریال ارائه دهند.
یکی از مواردی که این شرکت به آن توجه زیادی داشته، معرفی یک سرویس اشتراکی مخصوص برای بازی است، ظاهرا این غول استریمینگ میخواهد بازیها را بدون تبلیغ به گیمرها ارائه دهد. همچنین با راهاندازی یک سرویس اشتراکی، نتفلیکس رسما با اپل آرکید و ایکس باکس گیم وارد رقابت خواهد شد.
احتمالا استفاده از بازیهای این شرکت با سرویسهای استریم فیلم و سریال ارائه خواهد شد و مشترکین سرویسهای فعلی نتفلیکس نیازی به خرید اشتراک جدید نخواهند داشت.