گوگل استادیا دهها میلیون دلار بابت بازیها هزینه کرده است
بنابر گزارش اخیر منتشر شده، گوگل استادیا برای بازیهایی مثل Red Dead Redemption 2 دهها میلیون دلار هزینه کرده است.
سرویس گوگل استادیا با تعطیل کردن استودیوهای داخلی خود، توسعه بازیهای اول شخص انحصاری را متوقف کرده است.
گوگل بعد از یک سال از راهاندازی رسمی سرویس استادیا، تولید بازیهای اول شخص را متوقف کرد و پس از آن نیز بازیهای کراس پلتفرم را برای پر کردن لیست عنوانهای ارائه شده سرویس خود رها کرد و با این کار اعتبار خود را زیر سؤال برده است.
بنابر گزارش جدید بلومبرگ، فیل هریسون مدیر گوگل استادیا که قبلاً در سونی و مایکروسافت هم سمتهای اجرایی داشته، تصمیم گرفته تا با پرداخت دهها میلیون دلار برای بازیهایی مثل Red Dead Redemption 2 کار بزرگی انجام دهد و مخاطبین بیشتری را به خود جلب کند. این تصمیم سرسختانه به همراه بازیهای انحصاری استودیوهای داخلی، میتواند موجب موفقیت چشمگیر گوگل شود.
مبلغ پیشنهادی گوگل برای این کار آنقدر زیاد و قابل ملاحظه بود که تصمیمگیری برای ناشران را آسان کرد؛ در حالی که ممکن است به دلیل از دست رفتن برخی ویژگیها هنگام عرضه و کاهش انگیزه برای گیمرهایی که صاحب کنسول هستند، این مبلغ کافی به نظر نرسد.
مدل تجاری گوگل استادیا نسبت به برخی رقبای خود مثل ایکس کلاود مایکروسافت متفاوت است که میتواند روی توانایی آن برای جذب افراد آشنا با کنسول بازی تأثیر گذار باشد.
نکته قابل ملاحظه این است که با داشتن اشتراک Xbox Game Pass Ultimate گیمرها میتوانند بسیاری از بازیها را از طریق دانلود یا استریم در کنسول بازی کنند.
همچنین امکان دسترسی کاربران به بازیهای اول شخص جدید در ایکس باکس را بدون نیاز به خرید آنها میدهد و این همان چیزی است که استادیا نمیتواند بدون توسعه تیم خود با آن هماهنگ شود.